RPC:S-3 Foutmelding Google Play Store
Uw winkelwagen is leeg!
Categorieën
Aanbiedingen
3G
Accessoires

RPC:S-3 Foutmelding Google Play Store

Geplaatst door in Probleemoplossing op Januari 13, 2014 . 5 Reacties.

De Google Play Store is weer een nieuwe foutmelding rijker: dit keer is het de RPC:S-3 Foutmelding. Ook dit keer komt dit voor wanneer een Google account wordt toegevoegd aan een nieuwe tablet/telefoon. De foutmelding doet zich niet meteen voor, het kan na enkele dagen of weken komen. Het is net als bij de RPC:S-5:AEC-0 een probleem wat zich voordoet wanneer er een update is van de Google Play Store en deze niet geïnstalleerd wordt door onbekende reden. Gelukkig is het probleem ook dit keer weer op te lossen en komt het hierna (mits goed uitgevoerd) niet meer terug. 

LET OP! Vergeet de Google Services Framework niet in onderstaande handleiding. Mocht je het niet kunnen vinden op je tablet: het zit er wel op dus lees de handleiding nogmaals totdat je het gevonden hebt. Sla je de Google Services Framework over, dan blijft het probleem terugkomen. Daar gaan we dan!

 

De te volgen stappen zijn:

1) Ga naar de Instellingen.

2) Selecteer aan de linkerkant "Apps" en kies aan de rechterkant het tabblad "Alles". (dit blok is naar links te schuiven - de blokken zijn o.a. "Gedownload" - "Op SD kaart" - "Wordt uitgevoerd" - "Alles" (zie de video hieronder)

3) Scroll naar "Google Play Store" (of Google Market) en klik deze aan.

4) Klik achtereenvolgens op "Nu stoppen" (OK voor de melding) en "Gegevens wissen" (en weer OK voor de melding)

5) Klik linksonderin eenmaal op het pijltje om het overzicht van de Apps weer te zien.

6) Scroll naar "Google Services Framework" en kies hier ook voor "Nu Stoppen" en "Gegevens Wissen".

7) Druk de powerknop op de zijkant van de tablet in totdat het scherm verschijnt om de tablet uit te schakelen (en klik "OK")

8) Start de tablet weer op zodra deze helemaal uit is geweest.

9) Open de Google Play Store (of nog de oude Google Market) en accepteer de voorwaarden. De Google Play Store moet nu weer naar behoren functioneren.

***LET OP: ALS DE "GOOGLE SERVICES FRAMEWORK" OVERGESLAGEN WORDT, DAN KOMT HET PROBLEEM NA 2 OF 3 KEER WEER TERUG!!***  

(er zit geen geluid bij deze video, de titel van de video is RPC:S-5:AEC-0 maar geldt ook voor de RPC:S3 foutcode)

Tags: RPC:S-3 Foutmelding Google Play Store Laatste update: Januari 14, 2014

5 Reacties

Reageer hierop:

Antwoord hierop:

* Naam:
* E-mail: (Niet Gepubliceerd)
   Website: (Site url met http://)
* Reactie:
Verificatie code:
Back to Top