Probleemoplossing
Uw winkelwagen is leeg!
Categorieën
Aanbiedingen
3G
Accessoires

Probleemoplossing

Geplaatst door in Probleemoplossing op Januari 13, 2014 .

De Google Play Store is weer een nieuwe foutmelding rijker: dit keer is het de RPC:S-3 Foutmelding. Ook dit keer komt dit voor wanneer een Google account wordt toegevoegd aan een nieuwe tablet/telefoon. De foutmelding doet zich niet meteen voor, het kan na enkele dagen of weken komen. Het is net als bij de RPC:S-5:AEC-0 een probleem wat zich voordoet wanneer er een update is van de Google Play Store en deze niet geïnstalleerd wordt door onbekende reden. Gelukkig is het probleem ook dit keer weer op te lossen en komt het hierna (mits goed uitgevoerd) niet meer terug. 

LET OP! Vergeet de Google Services Framework niet in onderstaande...

Geplaatst door in Probleemoplossing op November 26, 2013 .

Eén van de meest voorkomende klachten bij tablets (en smartphones) is dat de accu of batterij erg snel leeg is. Dit probleem is niet merkgebonden en komt overal voor, dus o.a. Apple, Samsung, LG etc etc. In dit artikel zullen we ons voornamelijk richten op Android apparaten. 

Android geeft in de instellingen een goede weergave van het accuverbruik van de tablet: Klik op "instellingen" en dan aan de linkerkant op "accu". Aan de rechterzijde is dan te zien hoe lang de tablet actief is zonder verbonden te zijn geweest met de oplader.

 

 

Het scherm

De grootste batterij"vreter" is het scherm. Dit is het licht van het...

Geplaatst door in Probleemoplossing op September 12, 2013 .

Het is erg vervelend als je op de tablet traag internet hebt. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Tegenwoordig heeft iedereen wel breedband internet dus daar ligt het meestal niet aan.

1) Het kan bij Android 4.0 aan de standaard browser liggen. Deze zit "ingebakken" in het systeem dus kun je niet updaten helaas en deze is zeer traag. Het is dan aan te bevelen om een andere browser te proberen. De snelste browser is de Puffin browser. Er is een gratis versie en een betaalde versie. (bij een slecht wifi signaal is deze helaas ook traag...)

2) Een veel voorkomend probleem wat niet direct merkbaar is, is wanneer er andere netwerken...

Geplaatst door in Probleemoplossing op December 04, 2012 .

Android tablets kunnen soms na enige tijd trager of stroperig worden dan toen de tablet net nieuw was. De browser gaat trager, schermen kunnen blijven hangen en de melding dat de app niet reageert verschijnt...("wachten/stoppen"). Heel vervelend, maar het is vaak snel en eenvoudig op te lossen. 

Het probleem ligt veelal in het beschikbare interne geheugen. De meeste apps slaan tijdens het gebruik bestanden op als cache, dit is bijvoorbeeld ook zo met de browser. Plaatjes e.d. worden opgeslagen zodat deze plaatjes niet op iedere website opnieuw geladen hoeven te worden maar rechtstreeks uit het geheugen opgehaald worden. Het grote...

Geplaatst door in Probleemoplossing op November 21, 2012 .

Update 5 januari 2013 Een andere veelvoorkomende fout in de Google Play Store is de RPC:S-5:AEC:0 met de melding "...kan niet worden gedownload wegens een fout. (Fout bij het ophalen van informatie van de server. (RPC:S-5:AEC-0))"

Ook deze fout is redelijk eenvoudig om op te lossen. In de video hieronder is te zien welke stappen er gevolgd moeten worden. Binnen 2 minuten werkt de Play Store weer naar behoren en is de RPC:S-5:AEC:0 foutmelding verdwenen!

Geplaatst door in Probleemoplossing op Oktober 26, 2012 .

Een andere veelvoorkomende fout in de Google Play Store is de RPC:AEC:0 met de melding "...kan niet worden gedownload wegens een fout. (Fout bij het ophalen van informatie van de server. RPC:AEC:0)"

Ook deze fout is redelijk eenvoudig om op te lossen. In de video hieronder is te zien welke stappen er gevolgd moeten worden. Geeft de Play Store ook een "serverfout"? Lees dan de aanwijzingen onder de video. Binnen 2 minuten werkt de Play Store weer naar behoren en is de RPC:AEC:0 foutmelding verdwenen!

Werkt de Play Store nog niet? Verwijder dan ook de update van de Play Store als dit wordt aangegeven in Instellingen>Apps>Google...

Geplaatst door in Probleemoplossing op Juli 01, 2012 .

Vele Android apparaten kunnen om verschillende redenen een foutmelding geven (zoals de DF-BPA-13 "fout bij het verwerken van aankoop") met het downloaden van apps uit de Google Play Store (voorheen de Google Market).

Dit probleem is eenvoudig op te lossen en doet zich voor zover bekend eenmalig voor. (uiteraard blijft deze melding verschijnen totdat het opgelost wordt!) In de video hieronder is te zien welke stappen er gevolgd moeten worden. Geeft de Play Store ook een "serverfout"? Lees dan de aanwijzingen onder de video. Binnen 2 minuten werkt de Play Store weer naar behoren en is de DF-BPA-13 foutmelding verdwenen!

Werkt de Play...

Back to Top